Kurumsal Bilgi Yönetimi Daire Başkanlığı olarak; Üniversitemizin Akademik ve İdari birimleri ile tüm öğrencilerimize teknik olarak karşılaşabilecekleri her tür sorun için ITSM (Information Technologies Servise Maneger) sisteminden ve orion.destek@iku.edu.tr adresinden destek veriyoruz. Bilgili ve tecrübeli destek ekibimiz ile problemlerin teşhisi ve çözümü konusunda en kısa sürede dönüş yapıyoruz.
Kurumsal Bilgi Yönetimi Daire Başkanlığı'na Sıkça Sorulan Sorular
https://orion.iku.edu.tr adresinden erişim sağlayabilirsiniz.
Eğer şifrenizi hatırlamıyorsanız yeni şifre almak için:
1- selfservis.iku.edu.tr sayfasında bulunan şifremi unuttum linkini kullanabilirsiniz.
2- Öğrencimiz iseniz üniversitemizde kayıtlı olan cep telefonunuzdan 2322’ye “İKÜ ÖğrenciNumarası TCKimlikNumarası” formatıyla SMS atabilirsiniz.
3- Personelimiz iseniz üniversitemizde kayıtlı olan cep telefonunuzdan 2322’ye “İKÜ KullanıcıAdı TCKimlikNumarası” formatıyla SMS atabilirsiniz.
Yeni şifreniz ÖBYS sisteminde kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS ile gelecektir.
Cep telefonu bilgisi SADECE Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Enstitü Birimi tarafından değiştirilebilir.
2- Öğrencimiz iseniz üniversitemizde kayıtlı olan cep telefonunuzdan 2322’ye “İKÜ ÖğrenciNumarası TCKimlikNumarası” formatıyla SMS atabilirsiniz.
3- Personelimiz iseniz üniversitemizde kayıtlı olan cep telefonunuzdan 2322’ye “İKÜ KullanıcıAdı TCKimlikNumarası” formatıyla SMS atabilirsiniz.
Yeni şifreniz ÖBYS sisteminde kayıtlı cep telefonu numaranıza SMS ile gelecektir.
Cep telefonu bilgisi SADECE Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ve Enstitü Birimi tarafından değiştirilebilir.
Dönem başlarında kayıt yenileme ve ders alma işlemlerinizi, dönem içerisinde ders ekleme-bırakma, dersten çekilme işlemlerinizi, ödeme işlemlerinizi yapabilir, erasmus başvurularınızı yapabilir ve belge talebinde bulunabilir, not durumu, sınav programı, ders programı ve çeşitli duyuruları takip edebilirsiniz.
Evet, öğrencilerimiz devam edecekleri her akademik dönem başında ÖBYS’den kayıt yenileme işlemi yapmak zorundadır.
Hayır, ders alma işleminizi gerçekleştirebilmeniz için Kayıt Yenileme işlemi yapmanız gerekmektedir.
YNO, öğrencinin o yarıyıl izlediği derslerin her birinden aldığı başarı notlarına karşılık gelen katsayılar ile derslerin AKTS değerlerinin çarpılmasıyla bulunan sayıların toplamının, aynı derslerin AKTS değerleri toplamına bölünmesi ile elde edilir. GNO ise, öğrencinin kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programına başlamasından itibaren aldığı derslerin tümü göz önüne alınarak aynı yöntemle hesaplanır. YNO ve GNO, virgülden sonra iki hane yürütülerek hesap edilir.
Açılan veya açılması gereken dersler Bölüm’lerin yetkisi ve sorumluluğundadır. Akademik Danışmanınızla iletişime geçerek bu konuda yetkili olan kişiden yardım alabilirsiniz.
Açılan derslerin/şubelerin kontenjanları Bölümler tarafından belirlenerek tanımlanmaktadır. Dersin/Şubenin kontenjanının arttırılması Bölüm’lerin yetkisi ve sorumluluğundadır.
Mezuniyet veya diğer sebeplerden dolayı ilişiği kesilen öğrenciler sisteme giriş sağlayamamaktadır.
orion.destek@iku.edu.tr adresine öğrenci numaranızı ve konuyu belirten bir e-posta gönderebilirsiniz. Konuyla ilgilenen yetkililer en kısa zamanda sorunu çözerek geri dönüş sağlayacaklardır.